spot_img

Rostoucí popularita TikToku nabízí značkám nové možnosti, jak oslovit své cílové publikum

TikTok se stává každým rokem populárnější a spolu s ním i obliba tzv. „snackable“ obsahu.

Proč je TikTok tak populární?

„Snackable“ nebo „short-form content“ se snadno a rychle zhlédne i sdílí. Oblíbenost tohoto obsahu je nejen vidět na rychlém růstu TikToku, ale i v tom, že ho ostatní platformy začaly kopírovat – Youtube shorts, Instagram Reels.

TikTok byl spuštěn v roce 2016 čínskou společností ByteDance. Podle Social Media Marketing Benchmark Report 2022 byl TikTok v první polovině roku 2021 nejstahovanější aplikací. Jedná se o jednu z nejpopulárnějších sociálních sítí, má až 1 miliardu aktivních uživatelů za měsíc. V Česku ho používá podle průzkumu z minulého roku agentury Ami Digital asi 1,5 milionu uživatelů.

I HubSpot předpovídá, že TikTok bude tento rok hybnou silou sociálních sítí. Podle HubSpotu totiž nabízí TikTok firmám nový a neotřelý způsob, jak zvýšit povědomí o své značce a oslovit nové zákazníky.

Když vezmeme v potaz, že 39 % z dotazovaných marketérů v průzkumu od HubSpot’s Blog plánuje oslovit nové publikum, TikTok se pravděpodobně stane důležitou součástí jejich strategie.

Jak mohou marketéři využít popularitu TikToku?

Podle Investopedia je 69 % uživatelů TikToku ve věku 13-24 let. Jelikož se jedná o poměrně mladé publikum, je důležité, aby firmy vytvářely kreativní obsah, který takovou věkovou skupinu osloví.

Dan Cullen-Shute, zakladatel marketingové agentury Creature, v článku ve Forbes radí, dát si za hlavní cíl pobavit, nikoli prodávat.

Jedním ze způsobů, jak využít TikTok je zapojit do své strategie influencer marketing. Průzkum provedený v USA od agentury Matter Communications totiž ukázal, že v době pandemie lidé více důvěřují influencerům než značkám.

TikTok umožňuje firmám oslovit své cílové publikum jinak než tradičními videoreklamami a jinými zaběhnutými PR metodami. Pokud víte, že se na TikToku nachází vaše cílové publikum, možná stojí za zkoušku na něm začít vytvářet vlastní obsah. A nemusí to nutně znamenat tancování k „Peaches“ od Justina Biebera.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články